reklama

Slovenské modré oči

Dnes okolo obeda v Bratislave fúkal silný vietor, aj keď už prišla prvá lastovička z juhu, smutná vŕba tiež vyháňala jemnučké zelené puky, a zlatý dážď pred dvomi týždňami už nežne rozlieval svoje kvietky na zem. Bolo predsa ešte trošku chladno, kým studený vetrík dýcha priamo na tvár. Práve pri tej najrušnejšej ulici pri Tescu som stretla jednu staručkú babičku, ktorá sama stála vo ostrom vetre s niekoľko kytičiek fialiek v rukách a čakala, možno niekto zastaví pri nej a kúpiť malú kytičku fialiek. Asi sa bála, aby tie čerstvé fialky nezostali suché, držala v rukách aj malú misku so studenou vodou. S unáhlenými krokmi som prešla okolo tej staručkej babičke, môj pohľad ostal na ňu snáď iba tri sekundy a už som bola vzdialená od nej pár metrov. Neviem čo bolo v srdci, ale v tej chvíli som ale cítila, akoby niečo tak búchalo do srdca, nejaká sila ma priťahala priamo naspäť k tej opustenej babičke. Zdvihla hlavu a naše oči sa stretli, bože, aké krásne modré oči na mňa pozerajú...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (62)
Obrázok blogu

 Táto staručká babička má podľa mňa okolo 80 rokov, ruky sa trochu triasli, ale keď som zbadala jej oči, tak som zrazu zase cítila, že niečo silno ma búchalo v srdci. Lebo tie úžasné modré oči ale sú zaplnené slzami, od vetra, čo je s ňou? Oči starých ľudí vždy bývajú akosi zahmlené, akoby bohato prezreli všetko v živote a prach časom pomaličky padá na jasné oči, kým ľudia zostarnú. Ale oči tejto babičky sú tak čisté majúc takú neuveriteľnú modrú farbu z nebies, také oči len sa dajú nachádzať u zlatých bábätiek. Možno táto úbohá starenka ani nevšimla, že som cudzinka, veľmi ticho šepkala aj mne, ale hlavne sebe „ je mi strašne zima...“ keď som to počula, slzy hneď prišli do očí, aj teraz kým tieto slová píšem, mám plné oči sĺz. Podvedome som chytila jej ruku, chcela som cítiť jej teplotu, naozaj, jej ruky boli úplne studené. Vtedy som cítila, že som tak bezmocná, nemala som nič pri sebe. Škola ma volala, nebolo ani reálne, že by som ju zobrala na horúci čajík len tak.   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Človek skutočne dokáže pomyslieť nad veľa vecí vo veľmi krátkom čase. V tom okamihu som videla moju 86 ročnú staručkú babičku v Pekingu, bez ohľadu na to, akú farbu máme vlásky, pleť alebo oči, ľudia na svete sa nesmierne podobajú. Keď človek je prastarý, napriek tomu, či je Slovák, Číňan alebo Róm, rovnako potrebuje lásku a starostlivosť od iných. Niekedy stačí jeden srdečný pozdrav, jedno láskavé opýtanie...Stretla som tú starú babku práve v čase, keď je najteplejšie z celého dňa, slniečko nádherne zasvietilo do každých očí, asi nie je silnejší úder a smútok pre naše srdce, keď počúvame od jednej veľmi starej babičky také šepkanie „je mi strašne zima...“  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nič som nemohla pre ňu robiť, udržala som slzy, povedala som tej babičke „dnes naozaj fúka strašne silný vietor.“ Kúpila som jednu malinkú kytičku fialiek, podala do jej ruky peniažky trošku viac, poprosila som ju, aby išla hneď na horúci čajík. Po rozlúčke som zase kráčala rýchlymi krokmi ku škole, opačným smerom ako tá starenka.   

 Nikdy by som nezabudla ten pár zaslzených modrých očí. Som nesmierne vďačná životu, že mi občas dáva také zvláštne okamihy, a tým ma učí, aby som počula hlas z svojho najhlbšieho srdca, aby som cítila tlkot a búchanie srdca, aby som bola viac vďačná všetkému aj všetkým, čo mám. Medzi mojimi najvzácnejšími slovenskými priateľmi a priateľkami niektorí majú skutočné krásne modré oči, niektorí majú také isté hnedé ako ja. Ja si ich rovnako vážim a ľúbim. Slovenské modré oči pre mňa znamenajú všetkých milých a srdečných ľudí, na slovenskej vlajke žiari utešenou modrou farbou, tak si šepkám s úsmevom „ veľmi, veľmi si ťa vážim, drahé Slovensko.“   

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Nech každá stará babička má pri sebe takého, ktorý rád zohreje jej studenú rúčku s teplotou zo svojho horúceho srdca. Píšem tento príspevok ako spomienku na dnešný zážitok pri Tescu v Bratislave, aj tým posielam najsrdečnejšie blahoželanie k narodeninám do Pekingu, nech tie jemnučké modré oči vždy pozerajú svet s najveselšou žiarou a najväčším šťastím v srdiečku.

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu