reklama

Duševné očistenie po slovenskej svadbe

Tento víkend som mala nesmierne bohatý program. Vďaka pozvaniu od mojich milých slovenských priateľov som po prvýkrát zažívala na Slovensku svadbu. V Európe je svadba väčšinou vždy spoločná s cirkevom, práve tým je mimoriadne špeciálna a vzácna pre ľudí ako mňa, ktorí pochádzajú z úplne inej kultúry. V Číne aj keď žije vyše 100 miliónov kresťanov, avšak svadba väčšinej Číňanov sa nekoná v kostoli. Dvaja zamilovaní ľudia si dávajú sľub srdcom, verím, ten svätý sľub by mal byť rovnocenný v živote, bez oľhadu na to, či pán Boh ho počul v kostoli alebo na nebí.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (49)
Obrázok blogu

 Táto svadba sa konala v kostolíku na jednej malej krásnej dedinke nad Žilinou. Hneď, ako sme odchádzali z Bratislavy, začalo pršať. Dážď vôbec nepokazil moju náladu, naopak dážď šťastia ma viac potešil, veľmi som sa tešila na svadbu, snáď som bola trošku mimoriadne nádšená, teda priliš, až nevesta sa ma opýtala s úsmevom, či som nervózna. Takisto ako všade na svete, v tejto chvíľi sa celá rodina zahalila veselou utešenou atmosférou. Presne o 4 hodine popoludní sa svadba začala v kostoli.  

 Stála som úplne hore na druhom poschodí, tam som mala nádherný pohľad na nových manžeľov a celú rodinu. Netreba tu veľa opísať, ako sa všetci potešili z tejto rodiny, ale aj tie staré babičky z dedinky sedeli na boku v kostoli, stali sa svedkami tejto nezabudnuteľnej chvíľe. Keď pán farár sa spýtali ženicha a nevesty, či sľubia pred všemohucím Bohom, že budú verní manželia, že jeden druhého v žiadnom prípade sa neopustia, ani v šťastí, ani v nešťastí, ani v zdraví ani v chorobe, povedali si veľké áno, v tom okamihu oči sa každému slzili od dojatia. Veru, čo je ešte krajšie a vzácnejšie na tomto svete než to sväté a pevné ÁNO?   

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Vtedy som videla, mnoho babičiek utrelo servítkou slzičky na krajíčku očí. Aj mne prišli do očí horúce slzičky. Isto si spomenuli na svoju svadbu, čas akoby letil dozadu, keď ešte boli mladučké dievčatá, povedali do očí svojim milovaným chlapcom, že rady ich zoberú za manžeľa na celý život, niekoľko desiat rokov uplynulo a dnes veľa z nich už nemá manžeľa pri svojom boku, len v srdiečku na nich spomínajú, pri svadbe mladých ľudí určite majú veľa emocií, ostatní by nevedeli ich cítiť vo svojej kože.  

 Chvíľu moje myšlienky odleteli z tohto kostolíka plného šťastím. Veď na tomto svete pokiaľ existuje horúco, isto existuje aj chladno. Šťastie a bolesť nás sprevádzajú celý život, nikdy šťastie nebude samo hrať sólo v živote, ľudia v šťastí a sláve nesmú sa strátiť alebo blúdiť. Naopak sa tiež platí, že slniečko nebude vždy kryté za mrakmi, treba stále mať nádej v živote. Ľudia musia sa učiť sebaovládanie počas toho nekratkého-nedlhého výletu medzi nebom a zemou. To je totiž proces duševného očisteca. Zrazu jedna vážna otázka ma chytila v mysli, že toľko ľudí si tiež dávali taký svätý sľub pred vsemohucím Bohom, tiež na také isté otázky odpovedali pánovi farárovi, ale dokonca nedodržali svoje slová a rozíšli sa.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na túto otázku nemám odpoveď, ani nikto nám nemôže jednoducho vysvetliť prečo. Nie som proti rozvodu, ale ani za. Aj keď to je vec medzi dvomi ľudmi, nikto iný nemá nárok povedať áno alebo nie. Ale sobaš nie je hrou v živote, každý by mal byť dosť predsvedčený pred rozhodnutím, či povie to veľké ÁNO. Lebo v tomto ÁNO zodpovedaní ľudia vedia cítiť s hlbokou láskou veľkú povinnosť. 

 Poznám jednu starú babičku na druhej malej dedine Veľké Borové, ako kostolníčka skoro každý deň musí upratovať v kostolíku, pomáhať pripraviť svätú omšu pre pána farára a starať sa o kostolík, to znamená, že vždy prvá príde do kostola a naposledy odchádza zo kostola domov. Priznám sa, že by som nedokážala tak krásne robiť všetko ako táto babička. Kto si vie ešte predstaviť, že má doma vážne chorého starého manžeľa, ktorý sa o seba už vôbec nevie starať? Čudovala som sa, preto táto stará babička stále má srdečný úsmev v každej vráske na tvári, keď život predsa nie je na ňu láskavý. Nevedela som, čo ju tak pevne podporuje v srdiečku, aby prekonala tieto ťažkosti tak optimisticky? Nechápala som, aká je tá neviditeľná sila skrytá v jej slabom telíčku, že by sama dokázala stíhať všetko nádherne urobiť. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Neodvažujem sa povedať, že za to na 100 percent vďačí svojej viere v pána Boha, veď som už videla viackrát, akí sú tí mladí „kresťania“ nedisciplinovaní, bez vášne a cieľa v živote márnia svoju mladosť. A potom nášla som vzácne povahy aj medzi mojimi slovenskými priateľkami, ktoré neveria v Boha. Neviem tu silu pomenovať, ale viem, že jediný prameň tejto sily sa vola LÁSKA. Hoci aj bez prstienka s diamantom si dva srdcia mlčky sľúbili na veky vekov : Nikdy sa neodlúčime, pokým len hory budú mať svoje štíty a vrcholy a rieky zostanú vo svojich kamenných korytách...Celoživotný si sľub žiada, aby bol dodržiavaný po celý život. Tak nech sa mladí ľudia nerozhodujú prenáhlene, len nech si pozrú, ako žili ich stará babička a deduško. Na tomto svete láska záleží len na našich srdiečkach. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 (Srdečne prajem týmto novým manžeľom, nech je ich láska navždy taká voňavá a čerstvá ako najkrajšia ľalia. Nesmierne im ďakujem, že mi dali takú fantastickú šancu, aby som na vlastné oči videla, ako vyzerá slovenská svadba. )

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu