reklama

Uvidíme sa na Olympiáde v auguste Slovensko!

Zajtra podvečer odchádzam domov na prázdniny. Musím sa so Slovenskom na chvílu rozlúčiť. Skoro celý rok som bola ďaleko od rodinky, ale tu na Slovensku nikdy som sa necítila, že som opustená. Veľa priateľov sa ma pýtalo, Lidka, teraz po celom roku ako sa ti páči Slovensko? Isto si už stretla nepríjemné zážitky a nechutné osoby, nie? Na túto otázku naozaj len sa tak usmievam, naozaj, skutočne som nemala nepríjemné zážitky. Práve cítim k Slovensku hlbšiu lásku a väčší obdiv deň čo deň, kým som spoznávala túto malebnú krajinu zblízka v bežnom živote.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (249)
Letný palác cisárov v Peking
Letný palác cisárov v Peking 

Hovorí sa, dlhé vlasy, krátký rozum. No, tohto roka mi rýchlo rastli vlasy, ale v skutočnosti som sa veľa nových vecí naučila aj videla. Mám v srdci milión slov, len neviem kde mam začať. Sme už prijatí na magisterské štúdium na UK. Dvojročný študentský život na nás čaká. Hneď po lete sa vrátim do Bratislavy, veľmi sa na to teším.

Pri rozlúčke so Slovenskom nie som sentimentálna, lebo viem, že v lete sa stretnem priamo so SLOVENSKOM v Pekingu na Olympiáde. Dostala som správu z čínskeho olympijského vyboru, že budem pracovať priamo pre slovenský olympijský vybor a športovcov. Nesmierne som nadšená z tejto správy. Moji dvaja kamarati budú pracovať na štadióne, a ja v olympijskej dedinke. Včera keď som čitala SME noviny, videla som aj miestenky do Pekingu. 49 slovenských fantastických športovcov pôjde do Pekingu, obsadia 14 športov. Keď som čítala tie významné mená ako napríklad tenistka Domonika Cibulková, bratia Peter a Pavol Hochschornerovci. Tak si pamätám, na Olypiáde Atény 2004 práve oni dostali zlato, vtedy všetci cudzi študenti podstavili pri obede a zaspievali slovenskú hymnu. Každý slovenský profesor v prítomnosti bol tak dojatý z tej chvíle. Tak sa teším, vlastnými očami uvidím 49 vynikajúcich slovenských športovcov, a mám šťastie, že môžem pre nich niečo urobiť v svojich silách.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď v marci bol nepokoj v Tibete, Olympiáda v Pekingu sa stavala horúca téma médie, v Týždeň bol jeden článok preložený z češtiny, nie som schopná posudiť, či v tom článku napísali pravdu českí autori, len jeden dôkaz stáči prezradiť, akí sú tí novinári nezodpovední, vrátane tých slovenských novinárov, čo majú starosť o verejnie tohto článku. Českí autori dodali k tomu článku jednu fotku, na ktorej boli vojaci z Nepálu nosiaci pušky v rukách. Väčšina Európanov nevedia odlišovať ľudí z Ázie, pre nás niekedy je ťažko povedať, že tento je Číňan a hento je Japonec a ďalší je Korejec či Vietamvec. Nechápem, čo chcú autori čitateľom ukázať. Nuž, o takej hluposti nechcem písať, len jedine viem, že novinári by mali byť zodpovedaní za tie správy, ktoré cez ich vysielajú verejnosti. To je základ, že musia sami ziskať, či sú tie správy spravodlivé. Keby túto podmienku nemohli splniť, nikdy by sa nemohli stať veľkí novinári. Len jedine chcem povedať, kto naozaj chce poznať cudziu kultúru, treba mať otvorené srdce a uši. Vybratie spravodliých správ záleží na ume. Bolo také silné volanie pred 3 mesiacami, aby športovci neprisli do Pekingu na Olympiádu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja odpoveď je jediná a jasná, ľudia, ktorí necítia dobrý pocit k Číne,ale pokiaľ v dobrom chcú poznať a pomahať Čínu, treba tam osobne isť pozrieť, aby svoje oči presvedčiť srdce, čo je fakt, čo je klamstvo, potom by vedeli ako majú naďalej presnejšie kritizovať Čínu. Tí, ktorí majú blízkosť a pekný pocit k Číne, samozrejme treba pozrieť túto krajinu, ktorá má vyše 5000 rokov civilizáciu, v ktorej žije taký istý milý a príjemný ľud ako na Slovensku. A voči tým, ktorí tak nahlas kričali, aby ostatní neprišli do Číny, tak nech ostatú tam, kde sa cítia dobre, nikto z Číny ich nepoprosili na kolienkach, aby išli,však?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zajtra o tomto čase už budem ďaleko od Slovenska, v mojom srdci Slovensko je tak milučké a blízko môjmu srdcu ako Čína. Keď vlasť je ako matka, môže mať všeliaké slabé stránky, ale deti nikdy by nemali ju pustiť len kvôli tomu, presne je taký vzťah medzi nami a Čínou. Radi urobíme všetko, aby hosti sa cítili v Číne ako doma. Srdečne prívitam slovenských športovcov do Pekingu na Olypiádu, uvidíme sa v Pekingu v júli!!! Budem nesmierne držať palce tým nádherným slovenským športovcom, aby dosiahnuli čo najväčší úspech! 

Dovidenia Slovensko, vrátim sa Ti v septembri.

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu