reklama

Olympijská revue-Peking je už pripravený

Celý školský semester v Bratislave sa skončil v júni. Po deväťmesačnom pobyte som sa vydala na cestu domov do Pekingu. Vedela som, že na letisku hneď uvidím usmievavé oči rodičov. Je príjemný pocit, keď človek sa vráti do náručia svojich milovaných bytostí. Tieto prázdniny pre mňa predsa znamenajú niečo jedinečné. V srdci som sa stále nesmierne vrúcno tešila na to, že sa pripojím k tým 41,000 dobrovoľníkov zo zahraničia, budem pracovať 34 dní na olympijskej dedinke pre slovenskú olympijskú výpravu. Prečo Číňania sa dohodli, že práve bude 8.augusta bude otvaráci ceremoniál Olympiády? Lebo leto a jeseň sú najkrajšie v Pekingu, podľa čínskeho kalendára 7.augusta sa začína prvý jesenný deň, po tom dni sa premení počasie príjemne chladnejšie, čo by bolo dobre pre športovcov na súťaže. Samozrejme je to zhoda okolností, číslo 8 v Číne znamená šťastie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (194)

Kvôli Olympiáde na bokoch ulíc celého Pekingu sú farebné čerstvé kvetinky, ulice sú široké a čisté, autá chodievajú podľa dátumu so EŠPEZETKOU párneho či nepárskeho čísla. V lete je v Pekingu ale vysoká vlkosť vo vzduchu. Trošku som sa bála, či sa dajú pozerať ohňostroje jasne večer 8.augusta. Ako vyzerá Peking pred Olympiádou? Lepšie jedenkrát vidieť než stokrát počuť.  

Policajti kontrolujú na cestách, aby privatné autá neobsadili tú špeciálnu cestu pre športovcov.

Obrázok blogu

Koncom júla celá olympijská dedinka bola prázdna, ale tu už začali pracovať tí pracovníci s červeným tričkom a mnoho dobrovoľníkov s modrým tričkom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Olypijská dedinka sa nachádza na severnom Pekingu pri olympijskom parku. Z vonku vyzerá veľmi obyčajne, všetky byty sú už predané. Po Olympiáde a Paralympiáde budú slúžiť ako bydlísko pre ľudí.

Obrázok blogu

Táto budova za nami je pre slovenských športovcov. Chlapci sú moji kolegovia, študujú na takej istej fakulte ako ja na univerzite BFSU češtinu. Je nás 8 dobrovoľníkov, okrem mňa všetci študenti rozprávajú po česky. Oni sú strašne povďační šefovi Romanovi, lebo on sa s nimi rozpráva po česky, je tak trpezlivý a laskavý, dobre sa s ním vychádzať.

Toto malé jazierko je práve pred budovou pre slovenskú olympijskú výpravu. Vo vode rastú úžasné lotusy, plávajú zlaté rybky, je veľmi pokojné miesto.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Táto je izba pre športovcov. Myslím, že sa dá pekne spať a odpočívať.

Obrázok blogu

V každom byte sú dve kupeľne s WC a tri veľké izby. Športovci z jedného bytu sa delia o jednu obyvačku, kde sa môžu rozprávať a popiť, no, toto asi je náš slovenský typický večerný program.

Obrázok blogu

No, športovci majú svoju jedáleň a dobrovoľníci papajú vo vedľajšej jedálni. Nikdy som nemala príležitosť nakuknúť, aké jedlo sa ponúka športovcov z celého sveta. Len z ich úsmevu tajne hadám, isto tam majú fantastické jedlá. Pri rozlúčke s tými športovcami, jeden mi tak povedal s lutosťou" ako mám si zvyknúť znova, keď doma len budem mať jediný tanier. Už sa nedá žiť." Tak sme sa smiali, naozaj, milí hostia, keď Vam tak chutilo čínske jedlo, tak vitajte v Číne aj naďalej!

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu