reklama

Pekné vtipy bez štátnych hraníc

Asi pred 30 rokmi práve Čína otvorila bránu k svetu, odvtedy tisíce ľudí zo zahraničia vstúpovali na zem majúc päťtisícročnú bohatú civilizáciu. Číňania neboli ešte navyknutí na tých cudzincov s blonďavými vlasmi, vysokým nosom a modrými očami. Nazyvali ich jemne LAO WAI, „lao“ znamená doslovo starý, „wai“ znamená cudzí alebo vokajší. Spolu toto slovo avšak vyjadruje s nejakou zdrobleninou taký význam, že tento je cudzí človek, pochádza zo zahraničia. Tu musím jasne vysvetliť, že znak „lao“ v nejakom kontexte neznamená, že niečo alebo niekto je skutočne „ starý“, napr. v generácii môjho ocka v rodine rodičia často volajú deti podľa ich veku LAO DA, LAO ER, LAO SAN...čiže prvý, druhý, tretí...práve toto „lao“ znie s priazňou a sympatiou. Teraz som Lao Wai na Slovensku, moje slovenské spolužiačiky sa ma pýtali, aký štýl humoru máme Číňania, či rozumiem slovenským vtipom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (151)
Je to náš typiciký zrak, kei nie je vidno cesta pred sebou
Je to náš typiciký zrak, kei nie je vidno cesta pred sebou (zdroj: L.)

Je to veľmi ľahká aj ťažká otázka. Humor vychádza z múdrosti, vieme všetci, že nie sú všetky vtipy vtipné. Čiže nie všetky vtipy obsajujú v sebe ušľachtilú myseľ. Najlepšie vtipy by mohli prinášať ľuďom niečo poučné do duše s úsmevom, po smiechu by ľudia mohli prisť k vyššiemu rozumu. Alebo také dobré vtipy, čo aspoň robia ľuďom radosť s aktívnym zmyslom. Samozrejme, existujú a také čierne vtipy, ktoré štipľavo kritizujú tmavé stránky reality, práve tie považujem tiež za pekné vtipy. Veď život nie je vždy sladký a plný smiechu. Treba sa aj priučiť zo opačnejšej stránky života. Skrátka kvalitné vtipy vždy chodia s múdrosťou, s pozítivným nastojom k životu, netreba brať život príliš vážny, to neznamená, že máme výhovorku, že sa dá urobiť všetko len po svojej vôli. Chcem povedať len to, že s optimistickým pohľadom na svet ideme v živote najďalej. Tú sú dve čínske vtipy : 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 STÁŤ SA MILIONÁROM ŠPEKULOVANÍM BURZY

 Na party niekto mi predstavil nového priateľa, vraj, že sa stál milionárom práve špekulovaním burzy. 

 Wow, to je sila, veľmi to obdivujem. Poticho som si sedol pri ňom, pekne-krásne som ho poprosil, aby mi šepkal tajomstvá pri špekulovaní burzy.

 On akosi nebral to za niečo úspesné, bez úsmevu mi povedal „ ani nemám tajomstvá...bol som bilionárom.“  

DOKTOR S DECKOM

 Jeden psychológ práve sa rozpráva s jedným deckom, ktorý vraj že je trošku abnormálné. Decko plačká a kričí „ Chcem papať dážďovku!“

Pán doktor počul, hneď sa pýta „ prečo chceš ju papať?“

Decko vraví „ Lebo vyzerá ako rezanec!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Doktor veľmi chce zístiť spôsob, ako má liečiť toto dieťa. Tak prosil slečnu sestru, aby vykopala v záhrade dve dážďovky.

Pán doktor povedal dieťaťu „ dážďovky už prišli, tak spapaj.“

Decko plačká a kričí „ prosím si vypražanýýý!“

Pán doktor si myslí, bože, je také čudné dieťa, ale tým ešte viac chce vedieť, prečo sa tak správa toto dieťa. Tak prosil slečnu sestru dať vypražať tie dve dážďovky.

Keď sú hotové, doniesol pán doktor k dieťaťu „ no, už máš. „Decko náhlas kričí „ len si prosím jednu, tú druhú musí pán doktor papať!“

TEDA...pán doktor hneď má veľkú hlavu z toho...to už nie je sranda! Tak si povedal pán doktor, ale pre toto dieťa, s zatvorými očami zjedol jednu!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odrazu toto decko začalo strašne plakať, povedalo „ ty si papal tú, ktorú som chcel, už nebudem vôbec papaaaaať!“ 

  No, Číňania po prečítaní by sa usmievali tak ako Slováci. Stále mám pocit, že nie je v skutočnosti veľký rozdiel v podstate medzi nami. Európania a Ázijčania, vlastne ľudia z celého sveta majú také isté horúce srdcia, ktoré poznajú zlé a dobré, škaredé a krásne. Možno niekedy spôsoby myslenia a správania nás viac odlišujú, ale morálku máme rovnako nenahraditeľné miesto v duše. Svet je už tak moderný informácie, ale treba sa príznať, ako ľudia jední o druhých návzajom málo vedia. To je už veľmi smútne.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Filozof Konštatín pred tisíc rokmi tak vravel: “ či neprichádza dážď od Boha na všetkých rovnako? Či slnko nesvieti tak isto na všetkých? Či nedýchame na vzduchu rovnako všetci?“ V podstate ľudia sa neodlišujú od seba veľmi veľa. Ako láska je spoločná a večná téma celého ľudstva, takisto je chápenie ľudskéj múdrosti a humoru, no, aspoň ja si tak myslím.   

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu