reklama

Cesta do Rumunska

Keď som sedela pri okne v lietadle na ceste z Rumunska na Slovensko, videla som, aké sú úžasné vysoké zasnežené pohorie pod nami, zrazu v tej chvíli mi v ušiach znela známa melódia čínskej pesničky:(dolu je video tejto pesničky)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (52)
Pohlad z lietadla nad Rumunskom
Pohlad z lietadla nad Rumunskom (zdroj: Lidka.L.P)

„ Nehovor, že sú zelené hory príliš vysoké, že vietor je taký prudký a silný.

Biele oblaky lietajúce snad veľkolepé pohorie tiež môžu ako posol posielať voňavú lásku a priateľstvo.

Nehovor, že voda sa stále zmení, vlastne je celý čas čistá a pokojná.

Láska je práve ako tečúca voda, nežná, úprimná a priezračná.

Neboj sa, že studený vietor by mohol rozfukať horúcu lásku.

Po tisíce vysokých pohorií a milión riek všade cítiť lásku, ak ona existuje v srdci.

Všetky stretnutia a rozlúčky sú akosi súdené nebies.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Netreba sa sťažovať na život, len nech vysoké pohorie a priehľadná voda budú svedkom každého tlkotu srdca.

((laska))
Už dávno som chcela pricestovať do Rumunska, keď som bola ešteštudentka na fakulte európskych jazykov našej univerzity v Pekingu. Niekvôli tomu, že Rumunsko bolo v nedávnejšej histórii náš „ brat pluspriateľ “, ani nie kvôli tomu, žeby som cítila k tejto krajine nejakýnevypovedateľný dobrý pocit. Nemám žiaden iný dôvod, len to, že mojanajlepšia priateľka na univerzite Alina sa učila rumunčinu, že sanesmierne zbláznila do Rumunska ako ja do Slovenska. Bolo by mifantastické, keby som vlastnými očami mohla vidieť malebnú prírodu,poznať tú zem, v ktorej žijú „strašne milí ľudia“- ak môžem požičiaťAlinine slová, a som veľmi zvedavá, prečo je Alina tak zamilovaná donej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Konečneprišla zlatá príležitosť keď mám 24 rokov, vybavila som si letenky avízum na cestu, to je moja skutočná prvá cesta, čo cestujem úplne samaa budem sa túlať po cudzom meste len s mojim tienom. S jednou batožinouna chrbáte som kývala Slovensku nad oblakmi, nevedela som, čo na mňapočká, keď som sa naučila po rumunsky od Aliny pred 3 rokmi iba štyripraktické frázy : Dobrý deň, Dobrý večer, Dovidenia, Ďakujem a jednopoetické vyjadrenie : Ako mi nesmierne chýbaš! V lietadle som si týchtopäť fráz asi stokrát zopokovala, aj keď viem, že nebudem mať komusladko povedať tú poslednú poetickú vetičku. No, to bola moja jazykovákompetencia v rumunčine, utešila som sa, že je to asi dosť na prežitiev Rumunsku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PRVÁ LEKCIA

Došlasom do Rumunska doobeda, vychádzala som z budovy letiska, ihneď somcítila chladný vzduch, „Oh,pekne!“ Málo ľudí vedelo mi odpovedať poanglicky, tak som sa prechádzala hore dolu v chladnom vetre skoro 500metrov len pre lístok na autobus. Vtedy som začala absolutne chápať,ako je ťažko pre cudzincov nehovoriacich čínštinu, ktorí cestujú poČíne. Povedala som si, MY GOD, človek vcíti všetko najlepšie vovlastnej kože, ak v budúcnosti sa ma niekto opýta na ceste v Pekingu,musím byť najmilšia ako viem byť!

DRUHÁ LEKCIA

Alinamá veľmi veľa práce, prvý deň sme sa stretli krátko na mieste, kdepracuje. Rozplákala sa ako malé dievčatko, vyčitala sa, že nemôže sa omňa starať. Bola som avšak už tak spokojná, že po celé dva roky som juznova videla, a ani sa mi nechcelo veriť, že priamo v Rumunsku. Lúčilisme sa, keď som bola znova sama, pozrela som sa na rušnú širokú ulicu,hlboko som dýchala, musím byť statočná, dalšia úloha je nájsť môjhotel. Krížomkražom som sa v metre pýtala viac ako 10 ľudí, bolo mi už jasné, kde sanachádza hotel. Ale keď som sa dostala na tú úlicu, kde by mal byť tenhotel, nevedela som ho vôbec nájsť. Za rohom ulice stálo par taxikárov,podľa tvári som poznala, že sú Romovia. Spýtala som sa jednehostaršieho, kde je hotel, priamo mi ukazal, že za ním je JEHO hotel,totiž môj, ktorý som hľadala. MY GOD, je to taký škaredý dom! Tam nieje žiadna recepcia, nie je nikto. Je to tak čudné! Ten starý taxikárchcel ma nasilu zobrat dnu, držal ten papier, na ktorom som písalaadresu hotelu, potvrdil mi rukami nohami, že je tento hotel presne môj.Nevedela som, čo mám robiť. Našťastie, že som cvičila Taekwondo naúroveň modrého opaska, dala som jeho ruku od mojej batožiny. Bola somveľmi smutná, asi aj trošku hnevaná na toho taxikára, vošla som doobchodíka potravín. Zavolala som Aline, poprosila som ju, aby zavolalahotelu, kde sa naozaj nachádza, lebo fakt neverím, že je ten škaredýstrašný dom je môj hotel. Hneď mi odpovedala Alina, že môj hotel jepriamo v centre mesta pri metre, omylom písali na internet tú adresu.Vzdýchla som si, ani chvíľu som už nechcela ostať, utekala som do inéhotaxíka, cez okno ten starý Rom ešte mi chcel vysvetliť...Zbohom, nikdyuž ho nechcem vidieť. Dlhosom nad týmto dobrodružstvom rozmýšľala, keď večer som ležala v mäkkejpohodlnej postieli v hoteli, ako môže vôbec existovať taký zlý človek?Ako je to možné???

SkryťVypnúť reklamu
reklama

TRETIA LEKCIA

Mojislovenskí priatelia ma upozorňovali, že v Rumunsku žije strašne veľaRomov, treba si dať veľký pozor na veci. Na Slovensku ako v Košiciachsom videla na stanici opitých Romov s malými detmi, o ktoré sa niktonestará. Všetci vieme, že väčšina Romov žijúcich na Slovensku donejakej miery sklamali spolocenosť alebo inak povedané, že nesplnilisvoju povinnosť v spolocenosti. Nechcú pracovať, vždy čakajú peniaze odvlády a pijú alkohol bez sebaovladania. Predstavila som si, že vBukurešti uvidím niečo podobné na ulici. Ale ma tak prekvapilo, že celétri dni som nevidela žiadneho žobraka. Je na ulici veľa Romov, alevšetci pracujú, buď čistia ulicu, alebo predavajú rôzne pečivo alebonoviny. Z toho som bola dojatá, že je to veľmi vzácne, že každý môžemať nejakú prácu, a hlavne prostredníctvom nejakej výchovy zo svojejvôli ľudia sa radi pustia do práce, celá spolocenosť pokojná je základrozvíjania štátu.

ZÁVER

Akosa hovorí, že každá skusenosť je dobrá, takisto aj každý výlet má svojvýznam. Starí Číňania zbožnujú učenie Konfucia, že z tisíc míl cesty sačlovek viac učí ako z tisíc kníh. Slováci tiež hovoria, že raz vidieťje lepšie ako stokrát počuť. To znamená, že ak človek zažíva niečo vovlastnej kože, dojmy sú oveľa hlbšie v mysli ako počuť od druhých.Naozaj som mala nádherný pocit, keď som sama kráčala zasneženou ulicouv Bukurešti podvečer, nebol nikto pri mne, dýchala som studený alevznešený vzduch, s nadšením som pozrela staré budovy po ceste, jedenhlas znel v mojej mysli : Nech vysoké pohorie a priehľadná voda budúsvedkom každého tlkotu môjho srdca.

Veľmi veľmi by som chcela srdečne poďakovať všetkým milým priateľom,ktorí sa obavali o mňa, som veľmi povďačná, že toľko starosti ste kvôlimne urobili. Najväčšiu vďaku posielam do vzdialenej krajiny, odtiaľ somcítila nebeskú podporu z lásky a priateľstva.

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Čínske dievča-Chen Lidka Liang 梁晨

Bloger 
  • Počet článkov:  77
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som Číňanka, vyrástla som v Pekingu. Ked´ som mala 19 rokov,osud mi dal príležitosť študovať slovenčinu. Mojim najväčším snom je písať o Slovensku knihu pre Číňanov, aby viac Číňanov vedelo, aká je táto krásna krajina v strednej Európe. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáCestovanie po krásnej zemidruhá strana nášho svetaMyšlienkyOhňostroj láskySúkromnéživot na Slovenskuživot okolo mňaŽiar nádhernej civilizácie

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu